** پر ِ پرواز **

تعریف صداقت برای کودکان خردسال

1393/6/26 6:43
نویسنده : منتظر
1,150 بازدید
اشتراک گذاری

والدین می‌توانند با تشویق کودکان به راست گوئی و گفتن آن‌چه که واقعاً دیده‌اند، صداقت را در آنها پرورش دهند.
● تعریف صداقت برای کودکان خردسال
به کودک بگوئید: ”صداقت یعنی راست‌گوئی یعنی گفتن آن‌چه که واقعاً اتفاق افتاده است“. زمانی که والدین و اعضاء خانواده سعی می‌کنند هر واقعه‌ای را آن‌طور که اتفاق افتاده است، برای یکدیگر تعریف کنند، در حقیقت صداقت و راست‌گوئی را در بین اعضاء خانواده خود استوار می‌سازند. من کارهائی انجام می‌دهم و سپس درباره آن با تو صحبت می‌کنم. با انجام اعمال و رفتار گوناگون، حقیقت‌گوئی را به کودک نشان دهید. برای مثال، دو مداد بردارید و بگوئید: ”من دو مداد برداشتم“.
یک عروسک بردارید و بگوئید: ”من یک عروسک برداشتم“.
بگوئید: ”اسم من ـــــــ است“.
کودک را در آغوش بگیرید و بگوئید: ”من ـــــ را بغل کردم“.
این موضوع را برای سایر افراد خانواده به‌طور دقیق تعریف کنید. از فرزندتان نیز بخواهید که آن‌چه را که دیده و شنیده است را به‌طور کامل تعریف کند.
عدم صداقت را نیز می‌توانید به همین ترتیب به کودک بیاموزید. برای مثال، کتابی بردارید و بگوئید: ”من میز را برداشتم. ”آن‌گاه از کودک بپرسید: ”آیا من راست گفتم؟“... نه“ و بعد از این کار نهی کنید.

، یا عروسکی را بردارید و بگوئید:“ من یک کامیون برداشتم؟“ آن‌گاه از کودک بپرسید: ”آیا من راست گفتم؟.... نه من یک عروسک برداشتم. بعد خود را به خاطر راستگویی تشویق کنید.

پسندها (1)

نظرات (1)

زندگی از آ...تا...ی
27 شهریور 93 15:10
از آ...تا...ی زندگی در زندگی از آ...تا...ی طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی و بین المللی، شیرینی پزی، خانه داری، درمان های خانگی،هنرهای دستی، بیماری های زنان و مشاوره ی خانواده و ازدواج در سایت زندگی از آ...تا...ی. با لینک کردن سایت برای همیشه به مفیدترین مطالب لازم برای زندگی دسترسی داشته باشید.