** پر ِ پرواز **

از قبل از تولد می توان برای حافظ قرآن شدن فرزندمان اقدام کرد !!(مطلب علمی)

1392/2/17 8:06
نویسنده : منتظر
1,703 بازدید
اشتراک گذاری

 

یا مهدی ادرکنی

 

niniweblog.com

(یک مطلب علمی خواندنی)

از قبل از تولد می توان برای حافظ  قرآن شدن فرزندمان اقدام کرد !!

سلاممممم در اینجا یک مطلب علمی و مفید براتون زدم که  می تونه شما را در حافظ قرآن شدن فرزندانتون یاری کنه.

مغز مثل دیگر قسمت های بدن با سرعت چشمگیری از همان ابتدای تشکیل نطفه در حال رشد است. سه لایه تشکیل دهنده مغز به ترتیب از داخل به خارج ساقه، لایه میانی و کورتکس بیرونی هستند. لایه بیرونی بین دو نیم کره راست و چپ مغز هماهنگی ایجاد می کند. دو بخش راست و چپ لایه بیرونی به وسیله یک رشته فیبرهای عصبی به هم متصل می شوند. وقتی لایه بیرونی مغز رشد می کند در ابتدا لایه میانی به نیم کره راست مغز لینک می شود و در حدود سن دو سالگی ارتباط بین نیمکره راست و چپ برقرار می شود.

 

نیمکره چپ مغز تا حدود سن 4 تا 6 سالگی به صورت کامل استفاده نمی شود بنابراین دریچه نیمکره راست برای آموزش در سنین صفر تا سه سالگی کاملا باز است. ما این دوره را "دریچه نیمکره راست" می نامیم.

 

بعد از حدود سه سالگی فعالیت کودک به صورت مشخص به سمت منطقی شدن یا همان نیمکره چپ جا به جا می شود.تا قبل از این مرحله اگر از نیمکره راست مغز استفاده نشود یا کودک در محیطی قرار بگیرد که نیمکره چپ مغز او آموزش ببیند همواره نیمکره چپ غالب می ماند.پس باید از همان بدو تولد به فکر آموزش کودکانمان باشیم و این خیال واهی را که آنان هیچ نمی فهمند از سر بیرون کنیم.

 

 مرحله اتصال

 

زمانی که نیمکره راست و چپ مغز به هم لینک می شود به اصطلاح مرحله اتصال یا پل گذاری اتفاق می افتد. وقتی کودک شما جملات کامل میگوید، منطقی برخورد می کند و یا شروع به خواندن و نوشتن و شمردن می کند و زمان را می فهمد یعنی اینکه کودک وارد مرحله اتصال شده است. تا قبل از این مرحله هر چیزی ممکن است.بچه ها در مرحله فعالیت نیمکره راست برای یادگیری محدودیتی نمی شناسند وشما به راحتی می توانید آموزه های دینی را به آنان آموزش دهید. 

 

یک نکته در مورد سن اتصال دو نیمکره

 

هر کودکی با زمان بندی خاص خودش رشد می کند. محدوده سن فعالیت نیمکره راست مغز یا مرحله اتصال راست و چپ مغز بر اساس مطالعات انجام شده سه سالگی مطرح شده است ولی این سن در هر کودکی متفاوت است. در بعضی از کودکان شروع فعالیت نیمکره چپ زودتر و در بعضی دیرتر از سه سالگی اتفاق میافتد.

نیمکره چپ مغز به کمک واقعیتهای قابل لمسی که از طریق حواس پنج گانه دریافت می شوند فعالیت می کند. بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و حس لامسه.

 نیمکره راست فرکانس امواج ظریف نور، صدا، فکر، احساس و جاذبه و کشش که معمولا به وسیله حواس پنج گانه قابل درک نیستند، را تشخیص می دهد.

 niniweblog.comniniweblog.comniniweblog.com

حساسیت به فرکانسها موهبتی است شگفت انگیز و عجیب که نیمکره راست آن را دارا می باشد. این توانایی در انسان از همان ابتدای تولد و حتی قبل از آن وجود داشته است.

 

علم جدید تاکید می کند که امواج به وسیله حواس بیرونی قابل درک نیستند و هنوز به کمک دستگاه های مخصوص و با حساسیت بالا اندازه گیری می شوند.

 

جالب اینجاست که هر زبانی در جهان فرکانس مخصوص به خود را دارد. وقتی شما کودک خود را در سنین شکل گیری در معرض شنیدن آیات قرآن قرار می دهید آنها خیلی راحت تر می توانند در سالهای آینده قرآن را یاد بگیرند. این به خاطر توانایی مغز در جذب فرکانسهای مختلف هر کلمه، جمله، گرامر و لهجه و تن  زبان است.

 niniweblog.com

همچنین بهترین موقع برای فعالیت نیمکره ی راست مغز در هنگام آرامش و استراحت است . پس شما میتوانید با پخش آرام  تلاوت قرآن در بالای سر کودکتان آیات کلام الله را در نیمکره ی راست مغز او ثبت کنید و پس از سه سالگی به تدریج سوره ها را به او آموزش دهید و شما خواهید دید که فرزندتان با چه سرعتی آیات را به خاطر می سپارد.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)