** پر ِ پرواز **

بگو من چه نمازی هستم؟؟

1391/12/13 10:10
نویسنده : منتظر
526 بازدید
اشتراک گذاری

بگو من چه نمازی هستم؟؟        Reading a Book

۱-از اول آفتاب تا ظهر وقت به جا آوردن مرا داری،9 قنوت دارم و دو رکعتی ام.فعلا واجب نیستم و مستحبم ،اما وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تشریف آوردند واجب می شوم .

 

۲-

الف)برای آشنایی بیشتر با من به این آیه دقت کنید :واقیموا الصلوه و اتو الزکاه و ارکعوا مع الراکعین

-من مصداقی برای بیت شعری معروف هستم :

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

ب)جبرئیل آرزوی به جا آوردن مرا داشت

 

۳- 

الف)مرا به انواع مختلفی می شود خواند .

ب)خدا نکند که من بر شما واجب شوم

ج)دارای 10 رکوع و 2 رکعت هستم

د)مرا باید فورا به جا آورد و گرنه معصیت کرده اید و تا آخر عمر بر شما واجب می باشم.

همیشه دیده ز مژگان کند نماز خسوف

                                          که جسم خاکی من ،در میانه حایل شد.

۴- نماز های پر فضیلت مستحبی هستم که باعث ،بر آوردن حاجات و آمرزش گناهان می شوم .بین دو نماز مغرب و عشاءخوانده میشود.

 

۵- باید مرا آهسته خواند

نیتم را بر زبان نیاورید

قنوت و سوره هم ندارم

بعد از سلام  نماز مرا فورا بجا آورید

حتی بسم الله الرحمن الرحیم مرا آهسته بگویید.

جواب را در ادامه مطلب ببینید...

 

١- جواب :نماز عیدین

 

در رکعت اول نماز باید 5 تکبیر و در رکعت دوم 4 تکبیر که بعد از هر تکبیر یک قنوت دارد و در قنوت آن هر دعا و ذکری بخوانند کافی است ولی بهتر است به امید ثواب ددعا یمعروف آن (اللهم اهل الکبریاء و العظمه....)که در مفاتیح ذکر شده بخوانند.

۲-جواب:نماز جماعت

نکته:اتصال جزءارکان من است.

پیامبر (ص)فرمود :یک نماز با جماعت بهتر از 40 سال نماز فرادای درخانه است

۳-جواب :نماز آیات

سبب های نماز آیات:

زلزله

کسوف

خسوف

رعد و برق

بادهای سرخ و زرد و سیاه و مانند آن اگر بیشتر مردم بترسند.

 ۴-نماز غفیله

۵-جواب:نماز احتیاط

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)