** پر ِ پرواز **

بابا اصلا چرا نماز می خونیم ؟

1392/1/20 17:23
نویسنده : منتظر
1,650 بازدید
اشتراک گذاری

بابا اصلا چرا نماز می خونیم ؟

 

 
 

آرامش دل
تا حالا شده تو خیابون یا توي پارک بچه ای را ببینید که گم شده و به دنبال مادرش می گرده و وقتي که به کمک مردم مادرش را پیدا مي‏كنه در آغوش مادرش مي‏پره و آرام می‏شه. ما آدم‏ها هم مثل کودک گمشده‏ای هستیم كه در طول زندگی به دنبال کسی یا چیزی می گردیم که با آن آرامش پیدا کنیم. اون چیز نمی تواند پول، مقام، قدرت، زیبائی و....باشد، چون بعضي از آدم اينها را دارند، اما باز هم آرامش ندارند و همیشه مضطرب و نگران هستند.
در قرآن کریم آمده است: (( آگاه باشید که دل ها با یاد خدا آرامش پیدا می‏کند.))
و نماز بهترین راه برای رسیدن به آرامش است.


تشکر از خدا
در اطراف هر کدام از ما آدم‏هاي زیادی هستند که به ما محبت می‏کنند، مثل بابا، مامان، معلم و خیلی‏های دیگه و ما دوست داریم از آنها به خاطر محبتی که به ما می‏کنند تشکر کنیم. مثل وقتي كه مي‏خواهيم از خداي مهربان تشكر كنيم و نماز مي‏خوانيم.
او کسی است که صدها و هزارها نعمت به ما هدیه داده و لحظه به لحظه مواظب و مراقب ماست. تمام کسانی که به ما محبت می‏کنند هم، خدا به ما هدیه داده است. پس ما با نماز می‏توانیم از خدای مهربان به خاطر این همه نعمت و مهربانی که به ما هدیه می‏کند تنها یك کمی تشکر کنیم.


چشمه آب
وقتي که بدن ما کثیف شده است باید آن را با آب بشوئیم تا تمیز شود و آن وقت احساس خوشایندي می‏کنیم ،چون پاکیزه و تمیز می‏شویم . روزی پیامبر مهربان اسلام رو به یارانشان کردند و گفتند: (( فرض کنید در جلوی خانه‏ي شما، چشمه‏ای جاری است و شما هر روز پنج بار در آن خود را می‏شوييد. آیا به تن شما آلودگی باقی می‏ماند ؟))
یاران گفتند : ((خیر! ))
پیامبر دوباره گفتند : (( بله نمازهای پنج‏گانه همین اثر را دارند. با پنج نماز در شبانه روز خداوند، بدی‏ها و گناهان را از آدمی می‏زداید و او را پاکیزه می‏کند.

دوست داشتن واقعی
اگر ما کسی را دوست داشته باشیم دوست داريم با او حرف بزنیم. کسی که نماز می‏خواند، خدا را دوست دارد و دلش می خواهد با او حرف بزند. البته نباید تند تند و با عجله با خدا صحبت کرد. باید آرام حرف زد.
انسان اگر کسی را دوست داشته باشد، عجله نمی‏کند و آرام با او صحبت می‏کند. بنابراین باید با آرامش نماز خواند. وقتي که شما کسی را واقعاً دوست داشته باشید آن طور رفتار می‏کنید که او می‏خواهد. خدای بزرگ ما را خلق کرده است و ما را خیلی زیاد دوست دارد و بسیار بسیار از ما داناتر است از ما خواسته است که به این صورت نماز بخوانیم که او می‏خواهد. پس ما آن گونه رفتار می‏کنیم که خدای مهربان می خواهد تا از دست ما راضی وخشنود باشد.

آيا خدا به عبادات ما نياز دارد كه فرمان داده نماز بخوانيم و رو به كعبه بايستيم؟
اگر همه مردم رو به خورشيد خانه بسازند چيزى به خورشيد اضافه نمى‏شود و اگر همه مردم پشت به خورشيد خانه بسازند، چيزى از خورشيد كم نمى‏شود. خورشيد نيازى به مردم ندارد كه رو به او كنند، اين مردم هستند كه براى دريافت نور و گرما بايد خانه‏هاى خود را رو به خورشيد بسازند.
خداوند به عباداتِ مردم نيازى ندارد كه فرمان داده نماز بخوانند. اين مردم هستند كه با رو كردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مى‏شوند و رشد مى‏كنند.
قرآن مى‏فرمايد: اگر همه مردم كافر شوند، ذرّه‏اى در خداوند اثر ندارد، زيرا او از همه انسان‏ها بى‏نياز است. «اِن تكفروا انتم و مَن فى الارض جيمعاً فانّ اللّه لغنىٌّ حميد»(سوره ابراهيم، آيه 8 .)
 
سایت تبیان
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (50)

آوای انتظار
14 اسفند 91 5:06
قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به کنفرانس نماز تنها صدایی که باید از مسجد در فضا طنین بیفکند بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است. عمران مساجد و پرداختن به آرایه های معنوی و ظاهری آن، وظیفه ی همگان است و هرکسی به اندازه ی توان و همت باید در آن سهیم گردد. مردم، شهرداریها و دستگاههای دولتی هر یک در آن باید سهمی ایفا کنند و روحانی دانا و مسئولیت پذیر و پرهیزگار می تواند و می باید محور این منظومه ی تلاش مقدس باشد. لطفاجهت ترویج فعالیتهای دینی ومذهبی بخصوص نمازدر فضای مجازی وبلاگ زیر را با آدرس http://avayenamaz.blogfa.com/ با نام—— نماز —– در سایت یا وبلاگ خود لینک کنید منتظر شما وارسال نظرات سازنده شما با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما
مامان عارف
14 اسفند 91 5:09
ازخدامیخواهم که درست ترین وبهترین رفتاررابرای نماز پسر ۱۰ساله ام داشته باشم.رهنمودهای سایت خیلی کلی است.
ورامینی
14 اسفند 91 5:09
با سلام عالی بود و در کلاسم و برای دانش اموزانم استفاده کردم
شفیعی
14 اسفند 91 5:11
با سلام تازه با سایتتون آشتا شدم مطالب بسیار خوبی دارد. خیلی از نیاز هام رو مخصوصا درباره کودکان می تونم از این به بعد از اینجا تهیه کنم . ممنون و التماس دعا
نفس مامان و بابا
14 اسفند 91 12:49
سلام تصاویر خیلی جالبه و به دل میشینه. نشون پسرم هم دادم خوشش اومد. ممنون وبلاگتون خیلی عالیییییییییییییییییییییییه.
عشق زندگی مامان
14 اسفند 91 14:27
سلام واقعا توی این دوره و زمونه تربیت دینی فرزندان خیلی سخته.توی این وب میشه جواب خیلی پرسشها رایافت.ممنون
مامان پارسا
14 اسفند 91 15:35
سلام خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم فعلا گذرا از مطالبش دیدن کردم خیلی عالی بود ولی حتما دوباره سر می زنم و از مطالبش استفاده می کنم چون واقعا مسئله تربیت دینی پسرم خیلی برام مهمه
افلاکیان گمنام
14 اسفند 91 15:57
سلام خدمت شما دوست عزیز التماس دعا دارم شدید .... خیلی بود. یاعلی...خدانگهدار
پرنیا
14 اسفند 91 17:28
سلام و خسته نباشید. منون که توی این سایت که همه ی مامانا هستند این وب را زدید. خیلی خوببببببببببببببببببببببببببببببببببه.
darush
14 اسفند 91 19:09
salammmmmmmmmmmm.webton alyyyyyyyyyyyyyeh.mamnon
عطر نماز
14 اسفند 91 22:45
سلام خیلی کارتون خوب بود. لینگتون میکنم لینگم کنید.
منتظر
15 اسفند 91 7:29
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم با سلام و احترام خواستم شیرینی کامتان با شهد فرمایش ائمه اطهار (ع) شیرین تر گردد امام علی علیه السلام: بسم اللّه‏ ، شفاي هر دردي و ياري كننده هر دارويي است. اخلاقت را خوب كن تا خداوند حسابت را آسان گرداند. خدا خير دنيا و آخرت را جز به خاطر خوش اخلاقي و خوش نيتي به بنده نميدهد گوارا ترين زندگي ، رها كردن تكلّف‏ها (تجمّلات) است. هرگاه نيت‏ ها فاسد باشد ، بركت از ميان مي ‏رود. تلخي حق را تحمل كن ، و مبادا كه فريب شيريني باطل را بخوري. خداوند دوست دارد وقتي شما كاري را انجام ميدهید در آن محكم ‏كاري كنید. هرگاه گناهان آشكار شوند ، بركت‏ها از ميان مي ‏رود. هيچكس جز با اطاعت خدا خوشبخت نشود و جز با معصيت خدا بدبخت نگردد. هركس به خدا توكل كند، دشواريها بر او آسان ‏شود و اسباب برايش فراهم ‏گردد هركس رابطه ‏اش را با خدا اصلاح كند ، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح کند. هر كس با زشتيِ سبكسري ، تو را خشمگين كرد ، تو با زيبايي بردباري ، او را به خشم آور. هر كس در مقابل دشمن بردبار باشد ، بر او پيروز مي ‏شود. حضرت صدیقه طاهره ، حضرت فاطمه زهرا (س) : خداوند پيروي از ما اهل بيت را سبب برقراري نظم اجتماعي در امت اسلامي و رهبري ما را عامل در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.
محمد
15 اسفند 91 7:31
سلام وبلاگ عالی دارین به من هم سر بزنید اگه با تبادل لینکی موافق بودین خبرم کنید تا لینک کنم
ایلیا
15 اسفند 91 8:08
سلام و خسته نباشید . واقعا جای تقدیر داره. توی این سایت حضور این وبلاگ مفیده. ممنون از زحماتتون.
sorosh
15 اسفند 91 14:59
سلام عاليه برا وبم برداشتم با اجازتون و البته با ذكر منبع التماس دعا
محمد
17 اسفند 91 7:34
با سلام دوست عزیز وبلاگ جالو خواندنی داشتی اگه خواستی من و با اسم (نماز ستون دین)لینگ کن و خبر بده با چه اسمی لینگت کنم با تشکر
شیرین
17 اسفند 91 11:39
سلام دوست عزیز.خدا قوت!من و دوستم یه وبلاگی در رابطه با نماز برای مدرسه زدیم.خواستیم اگه قابل میدونین واسه تبادل لینک خبرمون کنید. یا علی
یه جوون
17 اسفند 91 11:52
☆    ♡      ★  *  ★   *   ☆ ★  *  ★   *   ☆  ★   ♥  ★ *      *   ★     ★  ♡  *       ☆    ♡      ★  *  ★   *   ☆ ★  *  ★   *    * ♥  ★ *      *   ★     ★  ♡  *    ★           ☆    ♡      ★  *  ★   *   ☆ ★  *  ★   *   ☆  ★   ♥   *   ★  آرام باش، توکل کن، تفکر کن، سپس آستینها را بالا بزن، آنگاه دستان خداوند را می بینی که زودتر از تو دست به کار شده است.. * ♥  ★ *      *   ★     ★  ♡  *    ★           ☆    ♡      ★  *  ★   *   ☆
.............
17 اسفند 91 19:57
سلام ممنون از لطفتون.
مامان امیر مهدی (سوده)
17 اسفند 91 20:14
سلام عزیزم از اشنایی با شما خوشحال شدم بزرگترین ارزوی من اینه که پسرم حافظ قران بشه امیدوارم بتونید راهنماییم کنید .لینکتون کردم.
عموروحانی
17 اسفند 91 22:12
سلام. موفقیت شما آرزوی مااست
مدیرسایت دوفرشته آسمانی
17 اسفند 91 22:29
با سلام وخداقوت خیلی لذت بردم از مطالب مفیدتون خسته نباشید موفق وسربلندباشید
ثمتن
18 اسفند 91 9:18
سلام خیلی خوب و جامعید .میتونید بگید چطور میشه به سوالات کودکم در مورد خدا جواب بدم؟
سلام ممنون از نظرتون .انشاالله در آینده ی نزدیک یه مطلب میزنم.

.............
18 اسفند 91 9:37
اشکالی نداره.........شماچه لوگویی میخواستی ؟چه جوری باشه.....متنش چی باشه....بگوبرات درس کنم
جنگ نرم
18 اسفند 91 10:22
سلام به شما به دلیل داشتن وب زیبا و کاربردی تبریک میگم. به روز شدید خبر بدید.
مامان رادین
18 اسفند 91 11:31
با تبادل لینک موافقم.
سپیده از وبلاگ "کودک من"
18 اسفند 91 13:30
سلام الهه جان. چه خوب که این وبلاگ رو درست کردید تا همه بتونن استفاده کنن. امیدوارم همیشه موفق باشید. خسته نباشید
برومند
18 اسفند 91 17:55
سلام خانم حاج حسینی. به شما به خاطر داشتن چنین وبلاگی تبریک میگم.
مامان امیر مهدی (سوده)
18 اسفند 91 20:11
سلام دوست گرامی.ممنونم از راهنمایی ارزشمندتون.من حافظ قران نیستم ولی از زیر سن تکلیف با کمک مامانم با نماز و عبادت اشنا شدم.و به این مسایل هم من و هم بابای امیر خوشبختانه پایبندیم امیر هم به نظر من باهوشه و من میخواستم بدونم ایا باید ببرمش کلاس یا خودم باهاش تمرین کنم چون بنا به شغلم که پرستارم وقت کمتری دارم اما چیزی که بهش یاد میدمو زود یاد میگیره اما بازیگوشه.ایا الان برای اینکار زوده یا نه.به هر حال ممنون از لطف و راهنماییتون.
هستی
19 اسفند 91 11:33
سلام خدارا شکر که به شما توفیق ساختن این وبلاگ را داد. موفق و پیروز باشید
مامان امیر مهدی (سوده)
19 اسفند 91 11:46
امیدوارم در پناه قران سالم و شاد باشید.ممنون از راهنمایی ارزشمندتان.

خواهش میکنم. یا علی

محفل عشاق العباس(ع)بروجرد
20 اسفند 91 9:35
سلام . . . مردان خدا پردهٔ پندار دریدند یعنی همه جا غیر خدا هیچ ندیدند یک طایفه را بهر مکافات سرشتند یک سلسله را بهر ملاقات گزیدند یک فرقه به عشرت در کاشانه گشادند یک زمره به حسرت سرانگشت گزیدند جمعی به در پیر خرابات خرابند قومی به بر شیخ مناجات مریدند یک جمع، نکوشیده، رسیدند به مقصد یک قوم دویدند و به جایی نرسیدند فریاد، که در رهگذر آدم خاکی بسی دانه فشاندند و بسی دام تنیدند همّت طلب از باطن پیران سحرخیز زیرا که یکی را ز دوعالم طلبیدند زنهار، مزن دست به دامان گروهی کز حق ببریدند و به باطل گرویدند چون خلق در آیند به بازار حقیقت ترسم نفروشند متاعی که خریدند کوتاه‌نظر غافل ازآن سرو بلند است کاین جامه به‌اندازهٔ هرکس نبریدند مرغان نظرباز سبک‌سیر، فروغی از دامگه خاک برافلاک پریدند
مامان ستاره
20 اسفند 91 9:38
سلام ممنون خیلی خوبه.
پرواز
20 اسفند 91 9:41
خدا را سپاس که محیط عمومی کشور محیط ذکر و نمازو معنویت است خدارا سپاس که خیل عظیمی از مردم ما به ویژه جوانان با نماز و نیاز پیوند روحی و عاطفی و عقلانی دارند امام خامنه ای
سعید
20 اسفند 91 17:59
دوست من سلام داریم به عید نزدیک میشم با گذاشتن کد دعای تحویل سال نو وبلاگ خودتو آماده ی سال جدید کن. برای این کار عبارت "کد دعای تحویل سال نو" توی گوگل (google) سرچ کن اولین نتیجه SMA-2010 موفق باشی
محمد رضا
21 اسفند 91 10:30
با سلام وبلاگ خوبی دارین با اجازتون چن تاشونو برداشتم حلال کنین
فاریاب آنلاین
21 اسفند 91 10:31
یا ابا عبدالله ... این ضریح عجمی کاش بشیند به تنت ... جای آن کهنه لباسی که عربها بردند ... سلام تشریف بیارید به وب حقیر اگرهم مایل بودید تبادل لینک داشته باشیم ... یا علی
تبسم
22 اسفند 91 10:19
سلام مطالب بسیار زیبایی ثبت کردیدواستفاده بردم ممنون به وب من ه سر بزنید با تشکر
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
22 اسفند 91 10:21
سلام وبلاگ بسیار خوب ومفیدی دارید با اجازه من لینکتون می کنم م.فق باشید
مامان من
23 اسفند 91 17:58
سلام دوست خوبم واقعا وب خوبی دارید.
مامان رادین
26 اسفند 91 11:36
سلام. وبلاگ آموزنده ایی دارید شما لینک هستید. با لینک وبلاگ رادین موافقید؟
مبینا
28 اسفند 91 10:15
سلام امیدوارم موفق باشید .خیلی وبتون عالیه
نفس مامان و بابا
28 اسفند 91 10:16
واقعا جای تقدیر داره. توی این سایت حضور این وبلاگ مفیده.
ماهک
29 اسفند 91 14:41
مامان امیر مهدی (سوده)
29 اسفند 91 14:42
سلام عزیزم از اشنایی با شما خوشحال شدم بزرگترین ارزوی من اینه که پسرم حافظ قران بشه امیدوارم بتونید راهنماییم کنید .لینکتون کردم.
محسن
2 فروردین 92 11:25
مردان خدا پردهٔ پندار دریدند یعنی همه جا غیر خدا هیچ ندیدند یک طایفه را بهر مکافات سرشتند یک سلسله را بهر ملاقات گزیدند یک فرقه به عشرت در کاشانه گشادند یک زمره به حسرت سرانگشت گزیدند جمعی به در پیر خرابات خرابند قومی به بر شیخ مناجات مریدند یک جمع، نکوشیده، رسیدند به مقصد یک قوم دویدند و به جایی نرسیدند فریاد، که در رهگذر آدم خاکی بسی دانه فشاندند و بسی دام تنیدند همّت طلب از باطن پیران سحرخیز زیرا که یکی را ز دوعالم طلبیدند زنهار، مزن دست به دامان گروهی کز حق ببریدند و به باطل گرویدند چون خلق در آیند به بازار حقیقت ترسم نفروشند متاعی که خریدند کوتاه‌نظر غافل ازآن سرو بلند است کاین جامه به‌اندازهٔ هرکس نبریدند مرغان نظرباز سبک‌سیر، فروغی از دامگه خاک برافلاک پریدند
منتظر
5 فروردین 92 14:42
سلام عالی بود.
سمیه
6 فروردین 92 10:03
عزیزم لطفا در مورد دوران بارداری هم اگه مطلبی داری بذار برامون
منظورم تربیت فرزند در دوران بارداری هست


سلام خانمی روی چشم.
m...ܓܨܓܓܨ
11 فروردین 92 17:58
سلام خوبی؟؟عجب وبلاگی داری ....من سرمیزنم به وبلاگت وخوشحال میشم شماهم سربزنی ونظربدییه وبلاگی زدم که پرازمطالبه وپرازسرگرمی وتصاویر حتمابیای خوشت میاد راستی یه خواهشی ازت داشتم اینکه منولینک کن ولوگوی وبلاگ منوبذاربه وبلاگت تابقیه هم استفاده کنن ممنون کدلوگوی وبلاگ من درسمت چپ وبلاگم هست یه تصویره که روش نوشتم دنیای عکس ومتحرکه زیرش کدهست اونوکپی کن بذاربه تنظیمات وبلاگت جایی که این ابذارهاروگذاشتی حتمااین کاروبکن وخبربده منم لینکت کنم راستی من لوگو وبنرهم میسازم خیلی ارزون منتظرتم
مامان امیر علی
21 اردیبهشت 92 1:01
سلام ممنون جواب من رادادید و نوشته هاتون در مورد نماز عالی بود به نظر من ما باید اول خودمان رادرست کنیم دروغ نگیم و...نه اجبار و فشار که باعث خوشحالی شیطان می شویم .الان پسر من از رفتن به مسجد با پدرش لذت می بره.من خیلی دوست دارم لینگ تون کنم اگه خواستید خبر بدید یا علی