** پر ِ پرواز **

مطلب علمی در مورد فواید مثبت اندیشی

1392/5/12 5:51
نویسنده : منتظر
1,018 بازدید
اشتراک گذاری

مطلب علمی در مورد فواید مثبت اندیشی

آیا می دانید احساسات و عواطف شما مثل نور و صدا از طریق امواج در فضا جا به جا می شوند؟ یک موسسه پژوهشی در آمریکا فرکانس احساس های مختلف از قبیل عشق، عصبانیت، ترس، آرامش و خوشحالی را از طریق ضربان قلب اندازه گیری کرده است.

وقتی شخص مورد آزمایش، احساس عصبانیت و ترس را تجربه کرد، طول موجهای بلند و نامنظم ثبت شد و زمانی که فرد احساس شفقت و دلسوزی را تجربه کرد طول موجهای منظم و کوتاه به ثبت رسیده است.

نتایج تحقیقات نشان داد که بین امواج مغز و سلامت بدن رابطه محکمی وجود دارد.

هر زمان که مثبت می اندیشید و به خداوند به عنوان خالق مهربان جهان هستی فکر میکنید مغز شما ماده ای ترشح می کند که باعث ایجاد یک احساس خوب در بدن می شود.

یک لحظه در مورد آخرین رویداد خوشایند زندگیتان فکر کنید ( مثل نعمت تولد فرزندتان ) در درون بدن خود چه حسی را تجربه می کنید؟

بیشتر مردم وقتی شاد هستند ماهیچه هایشان بدون انقباض و ضربان قلبشان آرام است و دستهایشان عرق نمی کند و تنفس آرامی دارند.

همچنین بدن شما به یک فکر خوب و مثبت هم عکس العمل نشان می دهد.برای همین است که اسلام عزیز اینقدر در مورد کنترل افکار تاکید دارد و حتی در حدیثی زیبا آمده است که اعمال انسانها بر اساس نیتهای آنها پاداش داده می شود و چه بسیار نیت هایی که ما میکنیم اما توان انجام آن را نداریم و خداوند به ما ثواب انجام دادن آن را می دهد.

به خود و کودکانتان مثبت اندیشی و خوب فکر کردن را بیاموزید. این هم برای ذهن و هم جسمشان بسیار سودمند است.تمام جهان را خلقت خدایی مهربان بدانید و رحمت و مهربانی خداوند را به کودکان نشان دهید.

 ثبت هر چیزی در ذهن کودکان امکان پذیر است و دوره ی شاد کودکی زمانی است که باید آموزشهای نیمکره راست مغز را پیاده کرد.

وقتی درباره تواناییهایی شبیه حفظ کل قرآن کریم صحبت می کنیم، اینطور می اندیشیم که این تواناییها نه تنها برای غالب مردم نیست بلکه فقط عده بسیار معدودی از نوابغ هستند که چنین استعدادهایی را دارند. اما کاملا بر عکس است.

همه انسانها بالقوه دارای چنین تواناییهایی هستند و تنها چیزی که لازم است باور آنها و تلاش برای به فعلیت درآوردنشان است.پس خود و فرزندانمان را باور داشته باشیم و بدانیم

هر کودکی یک نابغه است.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

سمیه
21 مرداد 92 14:03
خیلی عاااااالی بود
نیک پاک
22 مرداد 92 11:19
واقعا هم همینه دوست خوبم آدم که مثبت اندیش باشه زندگیش زیر و رو میشه مرسی برای همه انرژی مثبتایی که بهم دادی
❤مامان رامیلا کوچولو❤
23 مرداد 92 3:09
سلام وبلاگ جالبی دارید خوشحال میشیم پیش ما هم بیاید .
مامانی غزل جون
11 شهریور 92 0:12
سلام گلم ممنون از وب جالبت از دوران بارداریم من و همسری به این فکر میکردیم که چیجوری دخترمونو با مسایل دینی اشنا کنیم کتاب هم در این زمینه خریدیم و خوندیم مطالب وب شما هم عالیه اگه موافقی با هم تبادل لینک کنیم دوست دارم بیشتر با شما در این باره حرف بزنم و چیز یاد بگیرم ممنونم