** پر ِ پرواز **

چگونه در نماز حضور قلب داشته باشيم ؟

1391/12/13 11:26
نویسنده : منتظر
689 بازدید
اشتراک گذاری

چگونه در نماز حضور قلب داشته باشيم ؟

نماز مظهر پيوند و ارتباط بنده با خدا است , به همين دليل دربين همه عبادات ارزش ويژه اي دارد و ازتمام آن ها برتر و بالاتر است تا جايي كه در قيامت محور قبول تمام اعمال و عبادات مي باشد. امام باقر(ع) فرمود: نماز عبادتي است كه ترك آن , عواقب وخيم و بسيار دردناك دارد.
 قران كريم مي فرمايد: نمي خوانديم  حضور قلب و توجه به نماز در حال نماز از اهميت ويژه اي برخوردار است . رسول خدا(ص) فرمود: عدم درك عظمت خدا و غفلت از ياد خدا در طول روز موجب حواس پرتي انسان و عدم حضور قلب در نماز است .موثرترين عامل حضور قلب در نماز, هميشه به يادخدا بودن و درك عظمت الهي است كه نتيجه اش لمس فاني بودن و بي ارزشي دنيا و ماديات مي باشد قرآن مي فرمايد: از نظر قرآن كريم فلسفه نماز, ذكر و ياد خدا است از اين رو اگر در ساير اوقات به ياد خدا باشيم در نماز هم حضرو قلب داشته و به ياد خدا هستيم و هيچ چيز آرامش دل ما را به هم نخواهد زد. 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

حمید رضا
15 اسفند 91 7:16
دمتون گرم خیلــــــــــــــــی کارتون درسته ...منم یه وبلاگ درباره ی نماز دارم خوشحال میشم سر بزنی...راستی اگه موافق به تبادل لینک هستی منو به اسم ایستگاه نماز لینک کن...راستی من به چه اسمی لینکتون کنم؟
مهتاب
16 اردیبهشت 92 0:10
آموزنده بود