** پر ِ پرواز **

راه رسیدن به لذت عبادات چیست؟

1391/12/15 9:31
نویسنده : منتظر
782 بازدید
اشتراک گذاری

حضرت موسی(ع) عرض کرد: پروردگارا! من آن جوان را بسیار سرحال و خرسند دیدم و در او هیچ گونه گرفتاری مشاهده نکردم. خطاب شد: ای موسی! هر گاه من به بنده ای غضب کنم، بزرگترین عقوبتی که به او می کنم، آن است که لذت عبادت خود را از او می گیرم تا در اثر عدم لذت از عبادت من را ترک عبادت کند و مستحق عقوبت دائم و خلود در آتش جهنم شود و این جوان را به چنین عقوبتی مبتلانموده ام، ولی اکنون متوجه نیست و به زودی متوجه خواهد شد.

راه اصلی رسیدن به لذت عبادت خودسازی و ترک لذت های نفسانی و مبارزه با خواهش های افراطی و کسب معرفت خداوند و عشق به او و حضور قلب است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

همکار شما
15 اسفند 91 7:18
تشکر با سلام. من آموزگار پایه چهارم اصفهان هستم.وبلاگی درباره نماز برای بچه ها درست کردم خوشحال میشم وبلاگمو لینک کنید تا شما هم لینک بشید